Na pewno słyszałeś już o formie treningu zwanej CrossFit. To najbardziej popularny i najszybciej rozwijający się obecnie sport. A to dlatego, że szybko przynosi efekty, jest wbrew pozorom łatwy oraz bardzo funkcjonalny. Niech Cię nie zdziwi, że wśród znajomych masz kogoś, kto ćwiczy w ten sposób, bo CrossFit wciąga i pomaga w ułożeniu sobie lepszego życia i nawyków.

Szybkie efekty osiągane są dzięki intensywności tych ćwiczeń. Zestaw zwany WOD (Wokout of the day – trening dnia) składa się z kilku pozycji, które wykonujesz zazwyczaj kilkanaście do dwudziestu kilku minut. Oczywiście, jeśli masz siłę, możesz zrobić dłuższą sesję. Połączenie ćwiczeń siłowych i wytrzymałościowych pozwala w szybkim tempie zbudować mięśnie i spalić tłuszcz, by odsłonić wysportowaną sylwetkę.

Łatwość tego treningu polega na tym, że często pracujesz z ciężarem własnego ciała, a jeśli ćwiczenia wykonujesz z obciążeniem, jego wielkość i stopień trudności dobierasz do swoich możliwości. To ułatwia start w tej dyscyplinie absolutnie każdemu amatorowi wysiłku fizycznego.

Funkcjonalność CrossFitu wynika z tego, że większość ćwiczeń dobrana była tak, by szkoleni policjanci (to dla nich początkowo twórca opracował system) rozwijali umiejętności niezbędne w swojej pracy. Cywilom trening pomoże dźwigać (dosłownie) trudy codzienności. Podniesienie czegoś ciężkiego nie spowoduje już bólu pleców, wchodzenie po schodach stanie się zabawą, a przy odkręcaniu słoika już nigdy nie zawstydzi Cię kobieta.

Codziennie będziesz wstawał wypoczęty, z większym zapasem energii, bardziej pogodny i bez żadnych dolegliwości. A przynajmniej tak to wygląda w teorii, bo w praktyce okazuje się, że ludzie w takim stopniu uzależniają się od tego sportu, że nie pozwalają, by choć na jeden dzień odpuściły im tzw. „zakwasy”. Mówią, iż dopiero wtedy czują, że trenują. Pamiętaj jednak, żeby bolącym partiom mięśni zostawić czas na regenerację. Wtedy możesz się skupić na tych, które jeszcze nie dały o sobie znać.

CrossFit to przede wszystkim dużo pracy ze sztangami i na drążkach. Ciągłe chwytanie gryfu czy wiszenie na żelaznych rurkach może zniszczyć dłonie, a gdy nie zadbasz o nie odpowiednio wcześnie – nawet wykluczyć z treningów do czasu zagojenia ran. Dlatego dobrze jest zaopatrzyć się w rękawiczki sportowe.

Pamiętaj również o wspomnianej regeneracji. Polega ona przede wszystkim na porządnej dawce snu, czyli 7-8 godzin na dobę. Z kolei odpowiednia dieta pozwoli Ci na dostarczenie organizmowi niezbędnych minerałów. Jednak każdy z nas narzeka na brak czasu, więc dłuższy odpoczynek i przygotowywanie zdrowych posiłków stają się wtedy nierealne. W takich sytuacjach warto sięgać po suplementy dla sportowców. Ale tylko te sprawdzone, u nas możesz się zaopatrzyć w najlepsze jakościowo produkty. Wspomagają mięśnie w regeneracji po każdym treningu, a także w bardzo szybkim tempie odnawiają nergię w nich zgromadzoną, byś był gotów do kolejnego ciężkiego wyzwania. Suplement chroni włókna mięśniowe dzięki farmaceutycznie czystym składnikom, których organizm nie może sam wyprodukować. Jest przy tym całkowicie bezpieczny i sprawdzony przez wyczynowych sportowców.

Jeśli przekonałeś się do treningu, spakuj swoje sportowe buty i strój. Na początek wystarczy to, czym dysponujesz, a z czasem zobaczysz, w czym trenuje Ci się najlepiej. Obuwie dopasujesz gdy już będziesz wiedział jaki jest Twój zakres ruchomości stawów skokowych, bo być może potrzebujesz podwyższenia pod piętą, żeby lepiej wykonywać przysiady. Koniecznie zaopatrz się w spodenki i koszulkę z materiałów oddychających i szybko schnących – to zapewni komfort termiczny. Po kilku treningach powinieneś też wiedzieć, czy wolisz luźne, czy bardziej obcisłe (albo na jakie pozwala Ci sylwetka). Natomiast odpowiednio wcześniej możesz zaopatrzyć się w torbę treningową. Pamiętaj żeby pomieściła wspomniane rzeczy, a także wodę, suplementy i potreningowy obiad.

„Reżim” treningowy, ciągły rozwój oraz świadomość ciężkiej pracy, włożonej w czynione postępy sprawia, że porzucamy złe nawyki, które dotychczas nam nie przeszkadzały. Zaczniesz odżywiać się bardziej świadomie, odstawisz lub ograniczysz zgubne nałogi, a dzięki temu będziesz cieszył się lepszą kondycją, spokojniejszym snem oraz zdrowszym organizmem wewnątrz i na zewnątrz. CrossFit to pasja, która systematyczność i cierpliwość nagradza zachwytem innych nad efektami dążenia do perfekcyjnej sylwetki. Zacznij dziś, a w lecie znajomi Cię nie poznają!